Het begin van een mooi avontuur en Magnetic island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van lisanne-al - WaarBenJij.nu Het begin van een mooi avontuur en Magnetic island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van lisanne-al - WaarBenJij.nu

Het begin van een mooi avontuur en Magnetic island

Door: lisanne

29 November 2013 | Australië, Magnetic Island

Heey allemaal!

Hier eindelijk een berichtje uit Down under. Zal het proberen kort te houden maar als je al zoveel meegemaakt hebt is dat niet eenvoudig ;)

Na een vlucht van ongeveer 23 uur met een tussenstop in Taipei eindelijk aangekomen in Sydney.
Om meteen de jet-lag maar tegen te gaan mooie bus rit gemaakt door sydney en een wandeling langs het Opera house en Botanic garden.
Het was hier zooo druk, blijken de meeste Australiers te sporten in het park, overal zie je rond rennende mensen. Ik kreeg al helemaal zin om mee te doen met al die mensen :)
's avonds in het hostel in Manly (ligt tegen sydney aan) gebbqt en voor het eerst kangaroo vlees gegeten. Wat best lekker was.
In de volgende dagen o.a. naar een bank geweest om bank zaken te regelen. Dit was een heel oud gebouw maar super mooi van binnen. Helaas mocht je geen foto's maken. Het leek net als of je in een museum was met al die versierde marmeren pilaren en plafonds. 's middags in het park gegeten. Dat is hier de normaalste zaak van de wereld dat je in je lunchpauze even naar t park gaat om daar te lunchen met vrienden en collega's.

Daarnaast zouden we eigenlijk naar de Blue mountains gaan maar door de bosbranden in het gebied toch maar gewisseld van tour. Dus wij hebben een bustour gedaan naar Palm beach. 15 verschillende stranden langs hele dure woonwijken met hele dure huizen waarbij ze een lift hebben om van hun garage naar de woning te gaan, echt heel bizar.
Ook de eerste surfles is deze week een feit. Na eerst veel oefenen op het droge viel het in het water toch nog wat tegen. Het is lastiger om te kunnen en blijven staan dan dat het lijkt.. Al viel de verwachtte spierpijn mij alles mee.

Week 2, 6 november
Vandaag begint het echte avontuur, we (6 personen die elkaar ontmoet hebben in Manly) vliegen naar Cairns. In Cairns heb ik met 4 andere een campervan gehuurd waarmee we naar Brisbane rijden. de 5e persoon rijst met de bus dezelfde route. Vanuit Cairns zijn we omhoog gereden naar de Cape tribulation. Een heel mooi National Park met een grote verschillendheid aan planten, bomen en dieren.Helaas heb ik geen Casuarissen gespot. Deze lopen op het eiland vrij rond en kan je overal tegen komen.maar wij dus net niet.. Ook de eerste nacht in de campervan is een feit. Ik slaap samen met Lisette (Landsman) boven in. Dit wil zeggen ongeveer 50 cm onder het dak. Het in en uit bed komen vergt enige oefening maar dan heb je ook wat..
Vanuit de Cape tribulation zijn we naar beneden gereden naar Innisfail. onderweg naar de Tinaroofalls geweest, dit zijn 3 verschillende watervallen waar je met de auto langs kunt rijden,deze kun je ook van dichtbij bekijken.
Vanuit Innisfail ging de route via Mission beach, leuk stadje maar niet heel erg interessant behalve dat het aan het aan het strand ligt, naar Townsville. Hier was een herdenkingsceremonie bezig (soort van 4 mei bij ons) met bloemenkransen en toespraken. Verder is het een mooie stad met hele grote vleermuizen die erg laag overvliegen en teveel lawaai maken.

1e tour, Magnetic Island.
Met de Ferry over naar Magnetic Island, dit is ong. 30 min. varen. Op het eiland hebben we de enige bus gepakt die het eiland rijk is. Deze bus rijd heen en weer over een traject van 10km aan de oost kust. De west kust is namelijk niet begaanbaar voor normaal verkeer.
Op het eiland zelf: een wandeling gemaakt door een eigenlijk gesloten national park, Forts Walk. Naar een koala village geweest. Dit is een soort kleine dierentuin. Hier hebben we een rondleiding gekregen, en alle dieren vastgehouden die het park rijk was. O.a. krokodil, slang, koala en papegaaien. Aan het einde van de rondleiding mochten we papegaaien voeren, dat de bak met voer te voorschijn kwam, kwamen opeens overal papegaaien vandaan en gingen ook overal zitten. Op je hoofd, armen, handen, waar ze maar op konden zitten. Verder nog wilde wallabies gevoerd (dit zijn kleine kangaroo's) die erg nieuwsgierig zijn als je eten bij je hebt.
De volgende dag heb ik gesnorkeld. Voordat je uberhaupt kan gaan snorkelen moet je een stingersuit aan. Een kwallenpak, tegen de kwallen die er mogelijk in het water zitten. Op dit moment valt het nog mee maar in het kwallen seizoen echt geen overbodige luxe. Tijdens het snorkelen veel koraal, vissen en ook roggen gezien.

Eenmaal weer terug op het vaste land zijn we verder gerden naar Bowen en door naar Airly Beach hier hebben we 2 nachten op een camping gestaan voordat onze volgende tour ging beginnen naar de Whitsundays.

Tot de volgende keer!