Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van lisanne-al - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van lisanne-al - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: lisanne al

15 December 2013 | Australië, Whitsunday Islands

Hoi hoi familie en vrienden!

We gaan verder met de Whitsundays, een eilanden groep midden in de oceaan. De wekker ging vroeg omdat we al om 10 uur moesten inchecken voor de boot waarmee we onze reis gingen maken. Waarom we om 10 uur moesten ichecken was niet helemaal duidelijk want we mochten pas om 13.30 uur ons melden bij de haven en de boot op.. Bij de haven kennisgemaakt met onze mede reisgenoten en ook de bemanning van de boot, Habibi. 2 mannen uit Nieuw Zeeland en 1 uit Nederland. Nadat iedereen voldoende eten en drinken had ingeslagen konden we de boot op, schoenen netjes uit (tja mocht de boot vies worden..)
Nadat alle regeltjes uitgelegd waren over de zwemvesten en roken e.d. zijn we lekker gaan varen. We hebben vandaag niet veel anders gedaan. En zijn dan ook direct naar een plaats gevaren om te overnachten. Dit was een hele mooie plek tussen twee eilanden in zodat we ook nog wat beschut lagen voor de wind. Hier hebben we een mooie maar snelle zonsondergang gehad. 's avonds nog de nodige kennismakeingsspelletjes gedaan om iedereen een beetje te leren kennen.

Dag 2 Whitsundays
De wekker gaat heel vroeg vanmorgen, om precies te zijn half 6! Dat is best vroeg als je normaal niet gewend bent om op een schip te slapen ;) Na het ontbijt met toast, fruit en muesli kwamen we om 7 uur op de eerste bestemming van de dag aan. Whitsunday Island National Park. Vanaf het strand hebben we een route van 2km gelopen naar een uitkijkpunt, hier keek je uit over het strand dat in allemaal verschillende vlakken verdeeld leek te zijn. Daarachter zagt je de opkomende zon, echt zo'n mooi plaatje!
Er was nog bijna niemand op het strand dus hadden we het mooiste uitzicht van de dag. Vervolgens zijn we naar het strand toegelopen en gezwommen met roggen, scholen visjes en kleine haaien. Dat wij het strand opkwamen stond het water nog laag, binnen record tempo is het water gestegen. Binnen het uur was het water zo'n 2meter gestegen.

Om half 11 was het tijd om te vertrekken naar de eerste snorkelplek van de dag. Achter eem rotswand hebben we vissen gevoerd en aangeraakt!! Je zwom hier tussen de scholen fel gekleurde vissen en een paar hele grote (van ong.een meter) die werden gevoerd vanuit een bootje. Hel bizar om in ene een deel van de oceaan te zijn.
Hierna zijn we vertrokken naar de tweede snorkelplek. Waar het op de eerste plek vooral om de vissen ging, ging het nu om het koraal wat er onderwater te zien was. Helaas had ik geen onderwater camera voor het vast leggen van deze mooie plaatjes. Maar ik kan iedereen verzekeren dat het er heel mooi uitzag al die kleuren, structuren en bewegende dingen daar beneden!
's avonds hebben we flink veel onweer en regen gehad op zee. Al die onweersklappers, t waren er veel! Oranje flitsen uit donkere wolken. Het leek net een spel wat ze daarboven aan het voeren waren.

Dag 3 Whitsundays
Ook vandaag weer vroeg uit de veren want we gingen zwemmen met schildpadden!! Het duurde wel even voor ik er een zag, maar uiteindelijk zwom er een grote onder me door. Zulke mooie, grote beesten. Ben helemaal verkocht.. Dat we terug voeren naar het schip vanaf het strand zagen we nog meer schildpadden die even boven kwamen voor een hapje lucht. Bij terug komst op de boot zijn we weer terug gaan varen naar de haven want onze trip was helaas ten einde.

's avonds hadden we de Habibi afterparty waarna we uiteindelijk in de hozende regen zijn terug gelopen naar de camping (2km verder op). Hierbij kwamen we veel scoolies tegen, dit zijn jongeren die net hun highscool hebben afgerond en nu helemaal los gaan en alcohol mogen drinken. Een echte happening om mee te maken!

Tot de volgende keer!

• 19 December 2013 - 22:26

Marion:

Hoi Lisanne, wat schrijf je ontzettend leuk! Geweldig om te lezen. Lijkt me een fantastische trip die jullie aan het maken zijn. Zie op de site "tot december 2014" staan. Weet je moeder dat al?
    Heel veel plezier nog! Dit is een ervaring om nooit meer te vergeten lijkt me.
    groetjes Marion Schavemake