Van Airly beach naar Rainbowbeach en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van lisanne-al - WaarBenJij.nu Van Airly beach naar Rainbowbeach en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van lisanne-al - WaarBenJij.nu

Van Airly beach naar Rainbowbeach en Fraser Island

Door: lisanne al

24 December 2013 | Australië, Rainbow Beach

Vanuit Rockhampton zijn we met de campervan vertrokken en via Airlybeach, Calliope, Miriam Valle en Agnes Water naar Town of 1770 gereden. Hier hebben we een extra dagje gestaan om ook nog wat van de omgeving te kunnen zien en uit te kunnen slapen. Uitslapen was erg welkom...
Aan het eind van de dag hebben we een wandeling gemaakt langs de kust naar het monument van Captain Cook. Dit kan natuurlijk niet in 1x goed gaan en daarom hebben we aan t einde van t strand (we konden niet verder door alle rotsen die er lagen) een bospad omhoog genomen. Dit hebben we geweten.. Door alle bomen en struiken heen uiteindelijk een paadje gevonden en zelfs een kangaroo gezien die jammer genoeg net iets sneller weg was dan dat ik mijn camera te pakken had. Helaas.
Daarna zijn we doorgelopen naar een uitkijkpunt, vanaf hier had je een mooi uitzicht over zee en de ondergaande zon met Town of 1770 op de achtergrond. Dat we terug liepen naar de camping zagen we opnieuw een kangaroo(met baby!) zitten langs de kant van de weg en nu was ik gelukkig sneller dan de kangaroo! ;)
's avonds hebben we dieren op bezoek gehad van eerst een egel en daarna soort van hele familie wasbeer. Ik weet niet precies wat het was, maar in ieder geval erg nieuwschierig en ze kunnen ook erg hard bijten!
Hierna zijn we door gereden naar Rainbowbeach via Bundaberg. Hier liepen allemaal wilde paarden langs de weg. Omdat we geen bereik hadden in Town of 1770 met onze telefoons konden we onze volgende toer niet bevestigen. Dit hebben we gedaan bij de mac in Bundaberg in de hoop dat we wifi hadden. Dat kennen ze hier alleen niet overal. Dus nadat we gebeld hadden bleek dat we dezelfde middag nog een brieving moesten bijwonen voor de volgende tour, Fraser Island. Dus toen moesten webnog even 4 uur door rijden met de auto. De brieving hield weinig in, we kregen uitleg waar je op moet letten op het strand, wat je moet doen als je vast zit met je 4x4, wat je moet doen als je Dingo's tegenkomt (soort van honden maar dan net even gevaarlijker) en hoe hard je overal mag rijden. Ja, er gelden ook snelheidsbeperkingen op het strand!

Fraser Island
Het ontbijt was met pancakes om 7 uur waarna we de auto's konden vol laden met koelboxen en etens spullen zodat we uiteindelijk om 9 uur vertrokken naar Fraser Island. Om op het eiland te komen ga je met een pont naar de overkant en kom je meteen op het strand terecht. De rit op het eiland was redelijk afwisselend. Van een goed en hard strand naar heel smal en zacht. Verder hebben we ook nog even het binnenland mogen zien, erg leuk maar t strand vond ik net even leuker om op te rijden!
Onderweg deden we verschillende stops, de eerste was bij Lake Mc Kenzi, met het zand hier kun je je tandenpoetsen of je zilveren sierraden schoonmaken omdat het zo fijn zand is. Daarnaast kun je ook je lichaam ermee scrubben. Erg handig dit zand dus.
De maaltijden moest jezelf bereiden met de groep waarmee je in de auto zat. Alle ingredienten waren aanwezig dus dat koken was geen probleem. En al helemaal niet met een italiaan aan boord;)

De volgende dag zijn we na het ontbijt vertrokken naar een rivier met zoet water. Dit kun je ook drinken. Het water smaakt hier namelijk allemaal een beetje naar chloor. Dus dit smaakte erg lekker. Verder nog verschillende stops gedaan bij rotsen, een klif en een andere plek waar je kunt zwemmen in oceaanwater wat over de rotsen heen slaat.

De laatste en 3e dag hebben we een wandeling gemaakt naar een meer. Deze 'korte' wandeling leek wel een eeuwigheid te duren door dat de zon volop scheen en dan was het ook tussen de bomen snik heet en brand het zand onder je voeten. Na deze wandeling kwamen we aan op een grote zandvlakte en geen meer te bekennen... Nadat we de zandvlakte voor een groot gedeelte overgestoken waren zagen we in een hoekje het meer liggen. Daar even in gezwommen en vervolgens weer terug naar de auto om het eiland weer te verlaten.
's avonds hebben we met iedereen uit de auto (6 nederlanders, een italiaan en een duitser) de avond afgesloten met een leuk diner om de gezellige trip af te sluiten.

Tot snel!